امروزه از مصالح سبکی برای ساخت و ساز ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی استفاده می کنند که با توجه به ویژگی های مثبتی که دارند بهترین جایگزین برای مصالح سنتی مانند آجر و بتن شده است. ساندویچ پانل مصالح سبک جدیدی هستند که در اکثر سازه ها از آنان استفاده می کنند. با توجه به نوع کاربری سازه و اینکه چه استفاده ای می خواهید از آن داشته باشید باید بهترین نوع از ساندویچ پانل ها را انتخاب کنید. تفاوت در انواع ساندویچ پانل ها به دلیل کاربرد مختلف و هم چنین تفاوت در فوم های ساندویچ پانل نیز به حساب می آید.

 

مواد تشکیل دهنده ساندویچ پانل ها چیست؟

ساندویچ پانل ها دوستدار طبیعت هستند و هیچ آسیب جدی به آن نمی زنند، چرا که از موادی به نام پلیمر ساخته می شوند. این پلیمر ها خود از مواد آلی در طبیعت که به هیدروکربن ها معروف هستند ساخته شده اند. البته نا گفته نماند که نقش پلیمر ها در ساندویچ پانل به صورت عایق است.

این مواد به دلیل داشتن خواص فیزیکی و مکانیکی که دارند باعث سبک وزن شدن مواد و مقاومت آنان در برابر مواد شیمیایی شده اند. اما این مواد پلیمری باهم ترکیب شده و فوم را به وجود می آورند در نتیجه به صورت فوم و عایق در انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری مورد استفاده قرار می گیرند.

اما این فوم انواع مختلفی دارد و بین دو لایه ورق از جنس آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه تزریق می شود. این نوع فوم ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها در بین یکی از ورق های معرفی شده به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل-فوم های ساندویچ پانل

 

انواع فوم ساندویچ پانل

همانطور که گفتیم فوم ها از ترکیب مواد پلیمری شامل مواد پلی یول، و ایزوسیانات و گاز حجم دهی فوم تشکیل شده اند و با توجه به نوع عایق مورد نظر و نوع کاربری مکان، در هسته میانی پانل ها از یکی از انواع فوم های زیر استفاده می کنند:

 

۱-فوم پلی یورتان

این فوم به سه دسته نرم، نیمه نرم و سخت تقسیم می شوند. و با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب به عنوان یک فوم سبک شناخته شده است. و

از ترکیب مواد پلی یول و ایزو سیانات ساخته شده. از این فوم به دلیل بسته بودن فرج آن به عنوان عایق حرارتی استفاده می کنند و حداکثر دمایی که می تواند تحمل کند ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد است و در دمای ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه سانتی گراد تجزیه می شوند. اما ضریب حرارتی پایینی دارد.

از دیگر ویژگی های این فوم می توان به جذب صوت، استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر حلال ها، مقاومت در برابر رطوبت و عایق برودتی اشاره کرد ولی متاسفانه در برخی موارد رطوبت هوا را جذب نمی کند.

ساندویچ پانل-فوم های ساندویچ پانل

۲-فوم عایق پلی استایرن

یونولیت که به آن پلاستو فوم که نام اختصاری EPS است، هم می گویند نام دیگر فوم عایق پلی استایرن با دانسیته ۲+۲۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. فوم پلی استایرن در دمای ۷ تا ۸۰ درجه تغییر شکل می‌دهد و در دمای بالاتر از ۱۰۰ تا ۱۱۰ از بین میروند. این ماده بسیار سبک وزن بوده و به رنگ سفید است.

در حالت معمولی پلی استایرن را می توان به صورت مقاوم و انبساطی معرفی کرد. از ویژگی های این سازه می توان به انعطاف پذیر بودن بالا و مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت اشاره کرد. همچنین عایق خوبی برای صوت و حرارت است و نسبت به فوم پلی یورتان در برابر حرارت مقاومت بالاتری دارد.

ساندویچ پانل-فوم های ساندویچ پانل

۳-فوم عایق اکس پی اس

این فوم با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب که موسوم به فوم سبز می‌باشد. این فوم دوست دار طبیعت بوده و همه آلاینده های سمی را حذف می کند و به هنگام آتش سوزی امنیت بیشتری را تامین می کند. این فوم تنها عایقی است که در هر ضخامتی تولید می شود حتی در متراژ کم هم تولید شده است.

با این وجود طول عمر بالا تری دارد و به راحتی و با گذشت زمان تجزیه نمی شود. این فوم دارای مقاومت بالایی بوده و نسبت به فوم های دیگر ارزان تر نیز هست. و کاربرد بسیار زیادی هم دارد.

 

۴-فوم پشم سنگ

این عایق به دلیل ساختار فیزیکی که دارد صوت را به خوبی جذب و دفع می کند به همین خاطر بیشتر در سالن های اتاق کنفرانس، دیوارهای مشترک، سالن های تمرین استیدیو ها و ورزشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل-فوم های ساندویچ پانل

۵-فوم پشم شیشه

این فوم از الیاف بسیار نازک شیشه تهیه شده است. زمانی که نیاز به عایق حرارتی باشد از این فوم استفاده می کنند. علاوه بر این در برابر خوردگی استحکام بالایی از خود نشان می دهند در نتیجه بیشتر در ورق سازی و قطعات صنعتی و ساندویچ پانل ها از آن ها استفاده می کنند.

 

گروه صنعتی کارن پنل همواره از بهترین، مرغوب ترین و هم چنین ساندویچ پانل های با قیمت مناسب برای جلب رضایت مشتریان بهره می برد.

شما می توانید برای اطلاع از انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید شده در این شرکت و هم چنین آگاهی از قیمت ساندویچ پانل با مشاوران ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره تماس ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در تماس باشید.

هم چنین لازم به ذکر است که بدانید کارن پنل همواره از تیم باتجربه و خبره در تمام زمینه های مهندسی، طراحی و مشاوره برخوردار است. از این رو برای اجرای ساندویچ پانل نیز می توانید با خیالی آسوده روند نصب را به تیم اجرایی کارن پنل بسپارید.

ساندویچ پانل-فوم های ساندویچ پانل