ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری

 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که سازه های صنعتی یا ساختمان های معمولی با چه مصالحی ساخته شده اند؟ آیا به هنگام خرید ساختمان تحقیق کرده اید که آیا از مصالح مستحکم و پایدار تشکیل شده اند یا خیر؟

وقتی مدیران پروژه مسئولیت ساخت یک سازه یا ساختمان را بر عهده می گیرند، برای اولین موضوعی که برنامه ریزی می کنند تهیه مرغوب ترین و به صرفه ترین مصالح برای ساخت و ساز می باشد. به همین منظور بررسی قیمت ساندویچ پانل مورد اهمیت می باشد. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل در شیراز، قیمت پانل دیواری در مشهد، قیمت ساندویچ پانل دست دوم، ساندویچ پانل بتنی و... با مشاوران کارن پنل در ارتباط باشید.

امروزه ساندویچ پانل در انواع مختلف آن یعنی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی، از مستحکم ترین و مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی می باشند که در تمامی سازه های صنعتی و یا غیر صنعتی از آن استفاده می شود.

در زیر به توضیحاتی چند در خصوص ساندویچ پانل دیواری، در جهت آشنایی شما با این محصول می پردازیم:

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری عموما با ضخامت های استاندارد و در طرح ها و ویژگی های متفاوتی جهت استفاده در قسمت جداره کارگاه ها، سوله ها، انبار ها، سازه های صنعتی و سازه های مسکونی استفاده می شود.

استفاده از ساندویچ پانل دیواری برای کانکس ها و کانتینر ها و هم چنین پارتیشن بندی ها استفاده می شود.

طراحی ساندویچ پانل دیواری در مقایسه با ساندویچ پانل سقفی دارای مهندسی متفاوتی می باشد. دلیلی این امر نیز موارد کاربری هر یک می باشد.

از ساندویچ پانل دیواری برای دیواره ها و جداره های سازه ها استفاده می شود اما ساندویچ پانل سقفی می بایست به گونه ای طراحی شود که از هرگونه آسیب در برابر شرایط طبیعی چون بارندگی به دور باشد و مقاومت مناسبی از خود نمایان سازد.

به هین دلیل ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری دارای گام های بلندتری می باشد تا جریانات بارندگی را به سمت پایین و آبراهه هدایت نماید.

 

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری در سه نوع مختلف با نام های صاف، شیاردار و پیچ مخفی وجود دارند. نام های اختصاری آنها به ترتیب DNS ،DND و RPO می باشد.

این نوع از ساندویچ پانل ارائه شده توسط شرکت کارن پنل در ضخامت های ۴ سانت، ۵سانت، ۶ سانت، ۸ سانت و ۱۰ سانت تولید می شوند.

عرض تمامی انواع ساندویچ پانل مقداری ثابت و به اندازه ۱ متر می باشد.

برخلاف عرض ساندویچ پانل، طول ساندویچ پانل دیواری می تواند متناسب با نیاز مشتری و سازه ی مورد نظر در متراژ متفاوتی تولید شود.

دانسیته عایق های استفاده شده در این محصولات به میزان ۲±۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

ساختار اصلی ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری اصولا از دو رو ورق فلزی با یک لایه میانی که به عنوان عایق عمل می کند، ساخته می شود.

در ساندویچ پانل های صنعتی در قسمت روی پانل از ورق گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک، در ضخامت های مختلف با رال رنگ متنوع یا حتی بدون رنگ، بسته به سفارش خریدار استفاده می شود، ولیکن برای پوشش پشت آن از ورق گالوانیزه رنگ شده یا ورق آلومینیومی و یا لایه ای از کاغذ کرافت که با فویل آلومینیومی مجهز شده اند، استفاده می گردد.

طراحی اندویچ پانل دیواری به گونه ای می باشد که در یک سمت کناری آن قسمتی در حالت برآمدگی و قسمتی در حالت فرو رفته می باشد که برای اجرای ساندویچ پانل این دو لبه با یکدیگر اورلپ می شود و به یکدیگر متصل می شوند، در نتیجه دیواره ها را تشکیل می دهند.

همچنین برای  لایه میانی ساندویچ پانل از فوم با جنس پلی یورتان با دانسیته ۲+_۴۰ Kg/M3 و یا پلی استایرن با دانسیته ۲+_۲۰ Kg/M3 تولید می شوند.

 

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری از دو رو ورق به عرض یک متر و  با طول دلخواه مشتری تولید می شود. ورقه های ساندویچ پانل دیواری به صورت صاف و یا طرح دار با پوشش رنگ الکترو استاتیک ساخته شده اند. 

پانل های دیواری با توجه به نوع کاربری که دارند و با توجه به مواد سازنده آن ها انواع مختلفی دارند که نحوه اجرای ساندویچ پانل را نیز متفاوت می سازد:

  • ساندویچ پانل دیواری ساده
  • ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی
  • ساندویچ پانل دیواری قفل دار
  • ساندویچ پانل دیواری نر و مادگی

ساندویچ پانل دیواری دست دوم

همین طور لازم به ذکر است که بدانید ساندویچ پانل دیواری دست دوم نیز نوعی از ساندویچ پانل های ارائه شده در بازار می باشند که دارای مزایا و معایب خاص به خود می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت بالا را فدای قیمت پایین نکنید. 

اگر قصد خرید ساندویچ پانل دیواری دست دوم را دارید از یک کارشناس برای بررسی وضعیت آن مصالح کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای سازه ی مورد نظر خود داشته باشید. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل دست دوم با مشاوران در تماس باشید.

مزایای ساندویچ پانل دیواری

استفاده از ساندویچ پانل دیواری برای ساخت سازه ها و سوله های صنعتی بسیار کاربردی می باشد و مزایای ویژه ای را نیز به همراه دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک ساندویچ پانل از ویژگی های مثبت آن در اجرای ساندویچ پانل و ساخت سازه ها می باشد.
  • مقاوم در برابر شرایط نامناسب محیطی و طبیعی (بارندگی، سیل و زلزله)
  • مقاوم در برابر اشتعال( کندسوز و نسوز)
  • مقاوم در برابر آب و بارندگی
  • دارای ویژگی عایق بودن در برابر سردی و گرمی هوا، رطوبت و صدا
  • صرفه جویی در پرداخت های قیمت بالا برای مصالح ساختمانی
  • صرفه جویی در انرژی ( به جهت عایق بودن در برابر سرما و گرما)
  • سهولت در پاکیزگی

 

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری چه ویژگی هایی دارند؟

عایق صوت، سرما، گرما، رطوبت:

به هنگام استفاده از ساندویچ پانل دیواری در ساخت سازه ها می توان به خریداران این ضمانت را ارائه کرد که با تغییر فصل، سازه مورد نظر، از نظر گرما و سرما عایق بندی شده است.

همچنین امکان ورود هیچ گونه رطوبتی به داخل وجود ندارد به همین سبب استفاده آن ها در سازه های صنعتی بسیار کاربردی تر است.
عایق صدا بودن موجب می شود هنگام استفاده در مجموعه های ورزشی یا سالن های کنفرانس اداری هیچ گونه صدایی به بیرون راه پیدا نکند یا از بیرون صدایی به داخل نیاید.

 

مقاومت در برابر عامل های مخرب طبیعی:

زمانی که یک سازه در حال ساخت است باید عوامل طبیعی چون زلزله و رانش زمین، باد های شدید، زنگ زدگی و خوردگی مواد، و حتی حشرات موذی که ممکن است به سازه آسیب  برسانند، را در نظر بگیریم.

ساندویچ پانل دیواری در برابر تمامی عوامل طبیعی نام برده شده مقاوم است همچنین نسبت به مواد شیمیایی نیز مقاومت نشان می دهد. و با گذر زمان هیچ تغییری در ساختار آن رخ نمی دهد.

 

قیمت مناسب:

باتوجه به اینکه ساندویچ پانل، دارای تنوع در طرح و  رنگ میباشد، قیمت ارزان تری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد. همچنین قابلیت بازیافت نیز دارند و می توان از مواد به کار رفته درون انها مجدداً در چرخه تولید استفاده نمود.

 

نصب آسان:

وزن سبک پانل های دیواری حمل و نقل را برای کارگران آسان تر کرده است و این خود، سرعت کار را افزایش داده است. علاوه بر این سهولت در اجرای ساندویچ پانل، از جمله دلایل محبوبیت های پانل های دیواری است. این پانلها با وجود وزن سبک، توانسته اند استحکام سازه ها را بالا ببرند.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری در چه مکان هایی است؟

• پوشش دیوار ساختمان های صنعتی و سوله ها
• پوشش دیوار کانتینر های حمل ونقل
• پوشش دیواره های کانکس ثابت و متحرک
• پوشش دیواره های انواع سردخانه ها ثابت یا سردخانه های متحرک
• پوشش دیواره های انواع انبار های و سیلو های مختلف
• پوشش دیواره های آزمایشگاه ها و اتاق های عمل
• پوشش دیواره های ساختمان های پزشکی یا بیمارستان ها
• پوشش دیواره های مجموعه های ورزشی و استخر ها
• پوشش دیواره ویلا ها

 

ساندویچ پانل-ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

قیمت تمامی ساندویچ پانل ها چه از نوع دیواری و چه از نوع ساندویچ پانل سقفی همگی به صورت مترمربع در بازار عرضه می شوند. جنس و ضخامت (ورق و عایق میانی) بکار رفته برای تولید ساندویچ پانل دیواری در قیمت گذاری آن تاثیر مستقیم دارد.

معمولا قیمت تعیین شده هر مترمربع از ساندویچ پانل دیواری توسط کارخانه تولیدی انجام می گیرد.

لیست قیمت ساندویچ پانل متر مربع

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل متاثر از عوامل متعددی می باشد که در ادامه به مختصر توضیحاتی در این خصوص می پردازیم:

  • جنس مواد عایق میانی: این مواد می تواند شامل فوم پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ باشد.
  • جنس ورقه های استفاده شده برای قسمت های درونی و بیرونی ساندویچ پانل: می تواند شامل ورقه آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک باشد.
  • نحوه ی اجرای ساندویچ پانل دیواری

لازم یه ذکر است که به دلیل سفارشی بودن محصولات می توان قیمت های متفاوتی را در اختیار داشت. اما به طور کل می توان گفت قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی بر حسب متر مربع تعیین می شود.

جدول مشخصات و قیمت ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوع عایق ضخامت عایق نوع ورق ضخامت ورق دانسیته
۱ پلی یورتان ۴ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۲ پلی یورتان ۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۳ پلی یورتان ۶ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۴ پلی یورتان ۸ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۴۰±۲
۵ پشم سنگ ۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰
۶ پشم سنگ ۷٫۵ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰
۷ پشم سنگ ۱۰ سانتی گالوانیزه/آلومینیوم/آلوزینک ۰٫۵ ۰٫۵ ۱۰۰

به دلیل عدم ثبات قیمت در بازار، برای دریافت آخرین اطلاعات از قیمت ساندویچ پانل می توانید با مشاوران شرکت کارن پانل با شماره تلفن ۷۲۴۵۴-۰۲۱ در ارتباط باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و ارایه مشخصات فنی مربوطه به شما عزیزان مباشند.